wilmainmalawi.reismee.nl

Nog even wat delen

Toch genoeg te vertellen en te laten zien deze week om er nog een blog van te maken.

Bijvoorbeeld dit: Ik heb voor de Kalenjeka-groep startsetjes gemaakt waarmee ze eenvoudige wonden kunnen gaan behandelen.

Ik wil daarvoor alle mensen en sponsoren die mij, financieel of in producten, gesteund hebben, heel erg bedanken! Zonder jullie had ik het niet kunnen doen!

Maar voordat ik deze tasjes uit ging delen, moest er wel eerst een soort klein examen gedaan worden. De vraag die ik opschrijf is: hoe kun je zelf NACL 0,9% maken? Want dat is de zoutoplossing waarmee ze de wonden moeten reinigen. Collega's weten jullie het nog?

Ze hebben zich erg ingespannen om de test goed te maken.

Daarna dankbaarheid en een applaus voor de tasjes.
Natuurlijk kunnen ze hier maar een heel beperkte tijd mee vooruit. Ik heb een adres gekregen van de kerk van de leider van deze groep, zodat ik vanuit huis met enige regelmaat spullen kan sturen. Ze zeggen dat als je het naar een kerk stuurt dat het dan wel aankomt. Ik hoop het maar.

Vanmorgen wilde we op pad maar onderstaande foto laat zien dat dat een beetje lastig zou worden.

Maar achter op de brommer van onze vertaler Stephan, zijn we er toch gekomen.

Vanmiddag met de meiden naar de markt geweest. Onderweg weer vol bewondering gekeken naar de vrouwen. Hoe sterk ze zijn en hoe kaarsrecht ze lopen. Misschien moeten wij ook wat meer op ons hoofd gaan dragen. Erg goed voor een rechte houding!

Op de markt heb ik guaves gekocht, onder in beeld.

En niet te geloven wat ze hier verkopen en dagelijks eten: OLIEBOLLEN! Ze heten hier Mandazi. Ze smaken zelfs precies hetzelfde!

Voor onze Braziliaanse Fernanda een feestmaal, vooral wanneer je ze dipt in gecondenseerde melk. Dit kende ik niet, maar smaakt naar een mierzoet, dun cakebeslag.

Dus hadden we een soort oudejaarsavond vanavond! Met spelletjes!

Nog even genieten van de zonsondergang op Lake Malawi, wanneer het eindelijk afkoelt en het fijn vertoeven is met elkaar op de trap. Ons rustpunt van de dag. Tot de muggen massaal wakker worden, dan vluchten we naar binnen.

Tot volgende week!

Liefs, Wilma

Reacties

Reacties

Diana

Wat een leuke fleurige wondtasjes! Mooie inhoud ook ?. Prachtige foto's van een totaal andere wereld. Geniet van je laatste dagen daar. Tot gauw xxx

Krijntje

Heel goed bezig Wilma!
Nog een fijne week gewenst ;-)

Ik ben inmiddels op Mercy Ships in Guinee Conakry begonnen als Ward nurse: Womens Health program.

groetjes, liefs

Willemien en Ries,

Dank Wilma voor je prachtige reisverslag en foto s.Wat zullen ze je missen in Malawi en jij hen waarschijnlijk ook.
We wensen je een voorspoedige terugreis.
Het zou mooi zijn als je dit t z t met ons allen zou willen delen?

Lian

Hallo Wilma , ik heb genoten van je foto’s en verhalen .Knap wat je allemaal in korte tijd voor elkaar hebt gekregen. Geniet nog even en ik wens je een goede reis terug naar huis.

Geke

Als ik dit zo lees denk ik ”echt Wilma, daar hebben ze wat aan en nog gezellig ook??✅”. Gave foto’s, mooie verhalen. Leuk om zo je reis mee te mogen maken. Veilige reis terug en dan snel weer eens samen lunchen in het toch ook wel prachtige NL?! Liefs Geke

Teun S.

Mooie samenvatting waardoor we enig beeld krijgen. Het plantje van wond zorg heb jij gepoot. Nu het groeien nog. Ik ben trots op je en op je werk.

Nelly Sonneveld

Zo leuk om je op deze maniet te volgen met dit geweldige werk zo ver weg.
Goede reis te rug en heel benieuwd welke uitdaging je in NL aangaat.

Jennifer Weeda-van riet paap

weer en mooi verhaal en wat zullen ze blij zijn met jouw kennis en wondpakketjes deze reis zal jou ook een goede kijk gegeven hebben over de behandeling van wonden enz geniet nog even en tot gauw

Lona

Fijn dat je met het gedoneerde geld zoveel goeds en leuks kon doen. Afgezien van hard werken heb je daar een succesvolle tijd gehad, mensen geholpen opgeleid, en het land geproefd. de laatste opmerking van Willemien en Ries deel ik maar dat had ik al eens gezegd. Goede reis terug. Liefs Lona

petra

hi Wilma, wat gaaf zeg van die "tasjes'. je hebt er veel mooi werk kunnen doen.
wat een ervaring ben jij rijker zeg!
neem je mooi je leven mee.
goede thuisreis;X

Amir en Anja

Inderdaad toch weer genoeg om te delen. We zijn trots op je.

Rietje

Lieve Wilma, wat ‘n mooie kleurige foto’s, en een prachtig verslag er bij, waar en wat je doet en ziet.geweldig!wat leuk dat je op de markt oliebollen kon kopen en..
Oudejaarsavond kon vieren, je ziet er stralend uit op de foto’s, prachtig!
Mooi dat je ‘n “ soort” examen hebt afgenomen?voor hen die daar wonen, en werken in de zorg heel belangrijk! Geniet nog even de laatste dagen,voor je op “safari” gaat??‍♀️, lieve groet?????? Rietje/ goede thuisreis?

jan s

Lieve Wilma bedankt dat ik je reisgenoot mocht zijn op deze avontuurlijke onderneming. Ik mis wel in je verslag je safari beleving, maar ik hoop dat later van je te horen / zien. Goede thuisreis die ik in gebed met je mee ga.

Flora

Wilma,
Wat een fleurige kleding en tasjes. Hier word je vrolijk van.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Wat gezellig om dit alles van jou te lezen.
Wat heb je veel indrukken en belevenissen om mee naar huis te nemen.
Ik zal je verhalen missen.
Wens je een goede terugreis met een behouden thuiskomst!!
Liefs
Flora (x van Jan)

Ria de Wit

Hallo Wilma, Wat fijn dat je ons hebt laten genieten van wat jij daar allemaal hebt beleeft, en door de foto's lijkt het net of wij erbij waren. Geniet nog van je laatste dagen daar en een goede reis terug naar huis. Veel liefs en tot gauw.

Ada Revenich

Wat een leuke blog nog op de valreep heb weer genoten...oliebollen in het voorjaar de titel van een kinderboekje wat ik op de zondagschool hebt ontvangen daar moest ik aan denken toen ik ze zag..al met al zo te lezen een goede tijd geweest ..nogmaals een veilige thuisreis en veel geluk in de nieuwe baan.
gr Ada en Gerard.

Trudie van Rosmalen-Haksteeg

Wat een geweldige foto's, wat een verhalen en wat een ervaring Wilma!!
Geweldig.
Gefeliciteerd ook met je nieuwe baan...t verbaast me niets..wie wil er nu niet zo'n wondexpert als jij...????

Monique

Wat blijft het toch bijzonder om jouw verhalen vanuit Malawi te lezen.
En wat een mooi werk heb je daar verricht.
Nu nog genieten van je laatste dagen daar en dan weer naar huis. (ook lekker hoor :) )
Geniet en alvast een goede terugreis.

ps: Natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je nieuwe baan!!

Ellie de Goede

Dag Wilma,
Mooie beschrijving en prachtige foto’s van je belevenissen.
Je bent nu op weg naar huis. Gefeliciteerd met je nieuwe baan ;)
Behouden aankomst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!