wilmainmalawi.reismee.nl

Nieuws!

Lieve mensen,

Ik begin deze week nog een keertje over mijn favoriete boom waar ik het eerder over heb gehad.

Deze dus. Zie mij in actie op m'n matje . Ik schreef dat ik me zo beschermd voelde onder deze eeuwenoude boom. Maar het waarom kon ik niet beschrijven. Ik heb er nu vanaf een afstandje naar gekeken en toen begreep ik het wel.

Op deze afstand zag ik dat het een soort paddenstoelvorm heeft met een dak van zeker 35 meter! En dat wij héle kleine kaboutertjes zijn daar onder dat groene dak. Als je goed kijkt zie je wat blauwe stipjes onder de boom. Dat zijn wij!

Als wij er zijn, komen er altijd kinderen kijken en spelen. Deze week waren ze aan het voetballen met een eigen gemaakte bal. Die maken ze van plastic zakjes. Het plezier van de kinderen en de kleurrijke kleding, maken dit tot een prachtig plaatje!

Wat ik ook een prachtig plaatje vind is onderstaande foto van houtsnij-kunstenaar Alfred bij ons uit het dorp. Hij is ook één van onze bewakers. Hij maakt de mooiste kunstwerken van ebben- en mahonie-hout.
Ik heb hem gevraagd een olifant te maken voor me. En dit is m geworden. Een heel mooi aandenken aan mijn tijd hier.

Deze week is mijn surrogaatdochter Stephanie terug naar Ierland gegaan. Ze zit hier achter mij. 23 jaar is ze pas, en toch had ik met haar een hele leuke en warme band. We zaten op dezelfde golflengte, om het zo maar eens uit te drukken. Degene rechts van mij is Fernanda, een Braziliaanse, met een heel erg uitgesproken Braziliaans temperament! Maar wel heel erg lief. Zij is het meest geliefd hier bij de kinderen omdat ze ze altijd de aandacht geeft waar ze om vragen, en dat is heel veel.

De tafelschikking hier in huis is nu zo:

Links op de foto Ellie en George, het dokterskoppel uit Engeland. Op de kop zit James, ook uit Engeland, die is hier voor een jaar. Doet de social media voor de organisatie. Rechts van hem zit Walu, die is hier ook voor een jaar. Zij is vertaler en maakt ons wegwijs in het dorp en met de lokale gebruiken. In het midden rechts dus Stepanie, die nu weg is, en daarnaast zit Rachel, ook een Ierse, en deze week nieuw. Op de voorgrond Fernanda.

Ik heb het hier best goed, al verlang ik wel heel erg naar een bruine boterham met kaas, fruit en een lekkere douche. Want dit is wat er uit mijn douchekop komt: een koud (want geen warm water) klein straaltje water.

Waar ik wel heel blij mee ben hier, is dat ik contact kan hebben met jullie via de digitale snelweg. Ik kan mailen, appen en bellen. Daardoor valt de heimwee erg mee. En het leukste van deze communicatie vind ik dat ik hier vanuit Malawi, per 1 mei een nieuwe baan heb gekregen!! Heel erg blij mee, heel erg enthousiast, heel veel zin in. Natuurlijk is het in de wondzorg, en heerlijk bij ons in de regio.Ik kan alleen nog niet zeggen voor welke organisatie want ik moet nog wel een contract tekenen... Daarom kom ik eerder terug naar huis. Twee weken om precies te zijn. Om me op m'n gemak te kunnen voorbereiden op deze nieuwe baan. Dinsdag 16 april kom ik terug naar Hendrik Ido Ambacht. En ook dat is een heerlijk vooruitzicht!

Dus nog één blog te gaan, maar die komt later, als ik weer thuis ben. Want volgend weekend sluit ik, met Ellie en George, deze reis af in Liwonde National Park, een natuurreservaat waar de olifanten vrij rondlopen. Ik kijk daar erg naar uit. Natuurlijk wil ik de verhalen en foto's daarvan met jullie delen. Maar daar komt de zondag dat we terugkomen niets meer van. Want de maandag erna vertrekken we om 6 uur s morgen naar het vliegveld voor de terugreis..

Voor nu: Ik dank jullie wel voor jullie meeleven, reacties en gebeden. Het heeft mij enorm veel goed gedaan!

Als slot: vanuit het kleinste kerkje naast de grootste boom straalde deze jongen mij tegemoet. Hij komt bij mij aan de muur!

Liefs, Wilma

Reacties

Reacties

Danielle

Lieve mama,

Wat verricht je goed werk en wat een mooie nieuwe berichten!

De symbolische manier van denken bevalt me wel, dat snap je ;).

Over de koude douche: sommige mensen betalen er honderden euro's voor om tijdens een workshop of retreat dat te krijgen. ( zie mijn grote grijns op mn gezicht) en jij krijgt het er gratis en voor niks bij!

Alle gekheid op een stokje. Ik ben trots op je en ook erg blij dat je weer naar huis komt.

Liefs en een dikke kus en knuffel van je oudste dochter.

Pleun en Pieta van wingerden

Lieve Wilma
Wat hebben wij genoten van je prachtige verhalen
Maar begrijpen ook dat je naar een warme douche verlangt
Maar deze tijd in Malawi blijft altijd bij je in herinnering.
Wij wensen je een goede terugreis en welkom in Nederland
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Pieta van Wingerden

Ada Revenich

Nou Wilma wat een geweldige leuke loggen heb je geschreven ik krijg bijna het gevoel dat we er een beetje bij waren gezichten bij de namen is ook zo fijn! en natuurlijk onze felicitaties met je nieuwe baan in het vooruitzicht(waarom kijken we daar niet van op haha)je kennis is alom bekend!!.. mogen wij jou nog een hele fijne tijd wensen en een zeer goede reis en thuiskomst weer lekker bij je gezinnetje …..erg bedankt dat we mee mochten leven met je avontuur.
lieve groet Gerard en Ada.

Suzanne

Hey Wilma,

Wat een prachtig avontuur! Ik vond en vind het mooi om je te volgen.

Wat stoer dat je deze stap hebt gezet. En je er met volle overgave en energie voor hebt ingezet.

Iets om voor altijd met dankbaarheid naar terug te kijken denk ik.

Ik wens je nog een goede tijd daar, en een goede vlucht terug.

En natuurlijk daarna heel veel succes met alles, zoals je nieuwe baan en het hier acclimatiseren.

Liefs Suzanne

Piet Looren

Een verrassend bericht Wilma. Het is eigenlijk na een moeilijke periode nu verrassing op verrassing. Een goede ontvangst in Malawi. Het opleiden van collega's daar m.b.t. de wondzorg. Nu bericht ontvangen van een nieuwe baan per 1 Mei. Wat zal ik met Gods gunsten overlaân; die trouwe Heere voor Zijn genade vergelden, leert een psalmversje. Helemaal van toepassing op jou. Fijn dat je zo de weldaden van de Heere mag ervaren. Dank Hem er maar voor en bid voor nieuwe kracht en zegen in je nieuwe job. Wij zien je graag weer terug in Nederland en kijken uit naar de loslopende Olifanten. Wees wel voorzichtig. Hartelijke groet van mij.

Rietje

Wat ‘n positieve blog heb je geschreven! Ik wordt hier blij van! Wat fijn dat je ook nog met Ellie en George naar Limonde Nationaal park gaat, ja en..pas op voor die olifanten???????‍♀️! Wat mooi dat je op deze gedenkwaardige dag terug komt vliegen! Kan je rustig daar aan denken!!!!!!! Oh.. nu eerst.. van Harte Gefeliciteerd met je nieuwe baan, wat vind ik dit fijn voor je??verder kunnen gaan in het werk,wat zó na aan je hart ligt! Liefs ??????Rietje

Ina

Wat mooi dat je een nieuwe baan hebt gekregen en dat je daarom 2 weken eerder naar huis komt.
Mooie verhalen heb je geschreven en met ons willen delen. Wat een mooie ervaring heb je opgedaan.
Op 16 april kom je terug. Speciale dag: de geboortedag van je moeder.
Goede reis terug en tot ziens. Dikke knuffel.

Anja

Bedankt dat je ons op deze manier meenam op jouw reis. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ik wens je nog veel plezier toe voor de komende weken en alle goeds voor een behouden thuiskomst.

José

Wat een mooi, warm verhaal weer.
Zo'n ervaring verrijkt je leven
Alweer een nieuwe baan, diegene boffen met jou Wilma
Geniet nog even volop
Goede terugreis
Liefs

Jennifer Weeda-van riet paap

wat een prachtige verhalen en avonturen een hele andere kijk op wondverzorging. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. geniet nog even.Goede terugreis veel liefs

Diana

Bijna jammer om afscheid te nemen van je mooie verhalen en prachtige foto' s maar blij als je weer heelhuids terug bent. Trots op je dat je terugkomt in de regio en al je wondzorg kennis weer in kunt zetten xxx

Toos

Lieve Willem, wat heb ik genoten van je verhalen en foto’s! Dit is helemaal wat je wilde, goede wondzorg gegeven!
Ik ben trots op je dat je dit hebt aangedurfd. Ik wens je nog fijne dagen daar, een goede terugreis en natuurlijk.... fijn dat je een baan hebt, al was ik daar niet bang voor?

Henny

Dank je wel voor het mee kijken van jou beleving op Malawi. Wat heerlijk voor je om zo thuis te komen met het vooruitzicht je passie te kunnen blijven uitvoeren. Een goede reis terug en je weer te zien. Een warme groet.

Gerda en Frits

Wat een bijzondere en mooie ervaring voor jou! De grootste mopperaars in ons kikkerlandje moesten eigenlijk verplicht worden ,dit ook te doen. Tot ziens in Ambacht!

Valerie

Heerlijk dat mijn wandelvriendinnetje straks weer terug is zodat we weer kunnen kletsen, lachen en zo ju en dan een traantje weg moeten pinken.
Je hebt het maar mooi durven doen; girlpower?

Irene

Ha Wilma

Deze geweldige ervaring nemen ze je nooit meer af en je zal dit zelf ook nooit meer vergeten hoe bijzondercdit was
Gefeliciteerd met je nieuwe baan en fijn dat ik je kon volgen
Geniet van je laatste 2 weken en haal er alles uit !
Vast nog eens tot ziens

Mireille

Hoi Wilma,
Leuk om je verhalen te lezen.
En fijn voor je dat je een nieuwe baan zo snel al weer hebt gevonden.
Gefeliciteerd!
Fijne weken nog en een goede reis terug.

Bernarda

Hoi Wilma
Wat fijn dat t zo goed met je gaat.
Gefeliciteerd alvast met je nieuwe baan. Ik twijfelde er niet aan dat je dat snel zou lukken. Geniet nog van je laatste weekjes en een goede vlucht terug. XXX

Teun S.

Genoten van je verhaal. Zoals je dochter aangeeft Betalen veel mensen een vermogen om deze ervaring te kopen.Zie uit naar je terugkeer.

Wim V

Wat fijn voor je dat je hier zo veel "supporters " had tijdens je werk in Malawi.
Het is daar misschien anders gelopen dan je had verwacht maar ik weet zeker dat je gemist zult worden wanneer je weer naar huis gaat,
Hier ben je weer hartelijk welkom !

Bibian

Wat heerlijk voor je dat je weer een nieuwe baan hebt, je nieuwe werkgever zal blij met je zijn. Ik heb genoten van je verhalen en prachtige foto's, Veel plezier nog daar en voor later een veilige thuisreis gewenst.

Therese Wijnen, TravelUnique

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat fijn voor je!

groeten,
Therese

Anja en Amir

Ha ha, wat grappig je douche. Voordat het straaltje water je huid raakt is het al opgewarmd. Van harte met je nieuwe baan. Je weet het wel spannend te houden hoor....... we zijn nieuwsgierig maar snap heel goed dat je nog niks kunt vertellen. We gaan je verslagen missen en zo ook de mooie foto’s. Een mooi afsluiting gewenst en een veilige thuiskomst. Hier zul je nog lang op terugkijken. Een waardevolle en dankbare ervaring rijker.

Carla

Hoi Wilma,
Wat een prachtige verhalen en foto’s zeg. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Geniet nog van de laatste dagen daar, ik wens je een goede terugreis!
Veel liefs?

LGeerie van Middelkoop

Lieve Wilma'
Ik heb je bericht gelezen. Wat zal jij veel aan ons te vertellen hebben
Ik en de anderen leven ontzettend met je mee. Wat een moeilijke maar zeer waardevolle tijd is dit voor jou geweest. Ik wens je een veilige terugkomst.Lieve groet van mij

Anneke Johan

Hoi Wilma,
Mooie verhalen, geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt?
Fijn dat je een nieuwe job hebt, iets om naar uit te zien. Een nieuwe uitdaging!
We begrijpen dat je aar eerder naar huis komt, is daar best zwaar, totaal andere cultuur en gewoontes.
Goede reis terug en hopen he snel weer te zien.

jan s

Pie de een na laatste post al weer. Wat fijn voor je dat vnuit Malawi en andere baan het kunnnen regelen en ennog dicht bij huis ook Gefeliciteerd ! I kijk met spanning uit naar de bijeenkomst die je organiseert net de foto´s en jouw verhaal. Ik wens je een behouden terugreis

Ria de Wit

Hallo Wilma, wat fijn dat het goed met je gaat en ook ik heb genoten van je verslagen. Ik wens je nog een fijne tijd en een goeie reis terug naar H.I.Ambacht.
En gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Lieve groet en tot gauw.

Anneke van Rees

Heb weer genoten van je foto's en je verhaal. Mooi aandenken die olifant. Fijn van je nieuwe baan en een goede reis terug. Groet, Anneke

Ramon Harmsen

Hoi Wilma!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!
Je zal gemist worden daar...
Geniet nog vooral van de tijd die je daar nog hebt; je gaat nog lang van nagenieten van alle mooie mensen en herinneringen!!!
Gaaf dat ik je heb kunnen volgen in veel dingen die je daar gezien en gedaan hebt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!