wilmainmalawi.reismee.nl

Storm

Lieve mensen,

Dank jullie wel voor alle bezorgde reacties met betrekking op de storm die vanuit Mozambique over Malawi is getrokken. Wij zitten zuidelijker dan het getroffen gebied. Zondag bij zonsondergang werd de storm aangekondigd door dit prachtige plaatje:

Een onweerswolk waar de ondergaande zon in gereflecteerd wordt.

Zondag op maandagnacht kregen wij een staartje of zijwind van de cycloon : het was oorverdovend en angstaanjagend, de meesten van ons uit bed en bij elkaar in de woonkamer. Maar met een half uur was ie gelukkig al voorbij. Daarna kwam de regen met bakken uit de lucht. Rond 8 uur s morgens was het al weer droog en konden we gewoon op pad. De schade hier valt, in vergelijking met de andere delen van Malawi, erg mee. Daar ben ik blij om en dankbaar voor.

De huizen hier in het dorp en omliggende dorpen lijken niet erg sterk, maar zijn wel van steen met golfplaten of rieten dak. Dit winkeltje staat hier op de markt.

Je ziet hier veel fietsen, en maar heel weinig auto's. En daarmee ook een aantal fietsenmakers in het dorp, want ze gaan makkelijk kapot op deze wegen.

De komende dagen wordt er ook nog veel onweer en regen voorspeld, maar ik denk dat we het ergste gehad hebben.

Deze aapjes laten zien dat het goed met ze gaat. Het zijn wel ondeugende aapjes, want ze gaan niet naar school.

Tot de volgende keer weer!

Liefs, Wilma

Reacties

Reacties

Debbie

Pfffff. Gelukkig! Xx

Carla

Goed om te horen!?

Piet Looren

Dank Wilma voor je informatie over de situatie over het gedeelte in Malawi waar jij bivakkeer. Ik hoop van harte dat je, ondanks de regen en de wind, toch je werk kan doen waarvoor jij naar Malawi bent gegaan. Zo wordt maar weer duidelijk dat er snel veranderingen op kunnen treden, in dit geval door de weersomstandigheden. We hopen en bidden dat ook in andere delen van Malawi en Mozambique de situatie snel onder controle zal zijn en mensen geholpen mogen worden die door deze Orkaan getroffen zijn.

Jennifer Weeda-van riet paap

Gelukkig dat het goed gaat en weinig last van het noodweer

Anneke

Goed om te horen dat het relatief veilig is bij jullie xxx

Ada Revenich

Hoi Wilma wat fijn om te horen dat het niet al te ernstig is afgelopen met het weer,
we waren toch in spanning! hopelijk kunnen jullie je werk wat je graag wilt doen
voortzetten wij kijken weer uit naar een volgend verhaal en bedanken je dat we zo op de hoogte mogen blijven.
groetjes van ons.

Lona

Maakte me zorgen over jou de mensen en....de boom en ben blij met je mail. Prachtige foto van aankomende storm.

Bart

Ik was steeds in gedachte bij je, maar het verheugd me dat alles goed gaat. Vooral na die eerste week.
Groeten,
Bart van Niekerken.

Geerie van MiddelkoopLieve

Fijn om te horen dat het goed met je is, en blij met jou reaktie
We leven intens met je mee en ons gebed is met je
Lieve groet van mij

TeunS.

Mooie observatie.Wel veel prikkels. Lieve groet.

Flora

Goed om te lezen, dat jij niet in het getroffen gebied. Verdrietige beelden alom in het gebied waar de orkaan overheen raasde.
In de 2de vesper was mijn gebed voor jou, na het lezen van jouw eerste week verslag.
Wat een belevenissen en indrukken.
Al het goede voor deze week gewenst!
Liefs

Bernarda

Fijn dat alles goed is. Moest al aan je denken.

Toos

Pfffff gelukkig Wilma, ik heb veel aan je moeten denken! ?

José

Gelukkig Wilma dat alles goed is
Blij met je bericht ?
??

jan s

Oh wat fijn Wilma om dit bericht van jou te krijgen. In gedachten en gebed was ik bij jou en bij allen waarmee je twee maanden optrekt. Het was heel heftig volgens de berichten die ons bereikten en jouw bericht bevestigd dat.

Rietje

Dat was wat! ‘n cycloon, onweer, en veel regen.En wij dachten dat je naar ‘n warm
land ging???sterkte.
In de krant stond dit ook vermeld van storm regen, veel water overlast, dat heb ik uitgeknipt.
Wanneer je door het water gaat, Ik zal bij zijn.
????‍♀️?????

Tineke

Dat was een angstige ervaring, maar het is goed afgelopen!

Gertie

Een prachtige foto van de aangekondigde storm; gelukkig valt in jullie omgeving de schade mee...
Wat een bijzondere onderneming Wilma; geniet ervan!

Alie Tas

Wat een mooi verhaal over het schitterende werk dat je daar doet!
Vorige week heb ik ook een reactie voor deze pagina gepost, maar die zie ik er niet op, dus vraag me af of ik het goed gedaan heb.... Ik weet nog dat ik iets over de boom zei waaronder je je werk deed.... die kijkt al jaren/eeuwen mee! Hij is tevreden over je werk!!! Sterkte en geniet van deze prachtige ervaring! Liefs van Ad en Alie

Rita

Wat ben ik blij dat het ondanks de storm goed bij je gaat buuf!!

Veel mooie belevenissen weer toegewenst hoor!!?

Diana

Prachtige foto's! Gelukkig gaat het goed met je daar xxx

Arie en Netty van der Giessen

Hallo Wilma,
Van ons even een berichtje! Bijna al weer drie weken voorbij van je missie. Fijn dat jullie veilig zijn,en dat je weer het werk kan doen waar je voor gekomen bent. we wensen je veel succes en hartelijk groeten van Netty en Arie.

Ria de Wit

Fijn om te lezen dat alles goed met je is. Ik kijk iedere keer uit naar je schrijven om te lezen hoe het gaat.
Ik wens je heel veel succes en weet dat we hier veel een je denken en voor je bidden.
Lieve groet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!