wilmainmalawi.reismee.nl

Welkom op mijn reislog WilmainMalawi.reismee.nl

Hallo en welkom op mijn reisblog!

Vanaf 4 maart ga ik 8 weken als vrijwilliger werken in Malawi.

Malawi is één van de armste landen ter wereld, waarbij meer dan de helft van de bevolking onder de armoedegrens leeft. Toegang tot de gezondheidszorg en de voorzieningen zijn slecht.

Ik wil mijn wondkennis en -kunde over gaan brengen in het Mangochi District, Lake Malawi. De wondzorg is daar namelijk zeer beperkt, vindt plaats in verschillende dorpen en maakt onderdeel uit van het Home Based Care onderwijs. Wonden die complexer zijn gaan naar het ziekenhuis binnen het district. Er komen veel brandwonden voor bij kinderen door bereiding van voedsel op open vuur. En soms sterven kinderen nog omdat er helemaal geen wondbehandeling plaatsvindt.


Voor dit project is geld nodig. Denk aan reis en verblijf, maar ook voor scholingsmateriaal, instrumentarium zoals pincetten en mesjes en andere artikelen die nodig zijn om goede wondzorg te geven en om het niveau van de wondzorg te verhogen.

Wil je dit project steunen?

Stort dan uw bijdrage op: NL98RABO0397672780 tnv W.Ruigrok vd Werven

ovv Het Malawi Wondproject

Ik hoop op deze reisblog regelmatig nieuwe verhalen en foto's te plaatsen.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reisblog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Wilma

Reacties

Reacties

Valerie

Zo Wilma,
Daar waar je al heel lang over nagedacht hebt en al zo lang zou willen doen, wordt nu realiteit. Super moedig en mooi dat je dit reisavontuur aangaat.
Heel veel succes met voorbereiden en ik blijf je volgen via je blog, appjes en facetime!
Weet alleen niet hoe het moet tijdens je afwezigheid met onze wekelijkse wandelingen...
Liefs,
Valerie

Rietje Looren- Boon

Deze dag 7-02- 2019
Feliciteer ik je!! “Dubbel” met dit alles wat je bezig houdt! en waar je naar uitziet!
Wat ‘n groot werk gij jij aan, daar in Malawi!!
Wij blijven je volgen!
Ons gebed voor jou, vandaag en alle dagen, dat je rondom veilig bent!
Ga met God, en Hij zal met je zijn!

Piet Looren

Wilma, van harte gefeliciteerd met deze bijzondere dag en je voornemen om naar Malawi te gaan. Een hele goede en gezegende periode toegewenst. Fijn dat jij je talenten die jij hebt m.b.t. wondzorg in gaat zetten in Malawi. Veel sterkte en kracht toegewenst en de Zegen van de Heere in dit mooie werk voor anderen.

Monique

Goedemorgen Wilma,
Wat een mooi en groots project ga je starten!
Ik wens je heel veel succes in Malawi (maar hoe jammer is het dat wij je in het ASZ moeten gaan missen)

Nelly Sonneveld

Jeetje Wilma wat "mooi" om dit te gaan doen. Jij met al je kennis wat zal je daar veel kunnen betekeken. Heel veel werk plezier daar en ik ga je volgen.?

Jennifer

Heel graag beleef ik je avontuur mee Wilma heel veel succes en wees voorzichtig. Jouw grote kennis en ervaring zullen ze zeker kunnen gebruiken xx

Toos

Wilma ik ga je zeker volgen! Heel veel succes in Malawi. Jouw ervaring en kundigheid zal daar zeker van pas komen! Je zal heel veel voor die mensen daar gaan betekenen. Heel veel succes en ik heb diep respect voor jou???

Diana

Lief vriendinnetje,
Ongelooflijk trots op jou dat je een grote droom van je waar gaat maken. Ga genieten van dit avontuur en deel je grote wondkennis en kunde. Pionieren maar! Xxx

Ingrid

Lieve Willem. Ik heb diep respect voor je beslissing om eindelijk datgene te gaan doen wat je al zo lang wilt. Geef ze in Malawi de liefde en deskundigheid die zo kenmerkend voor jou is en waar je nooit zuinig mee bent. Vergeet niet om ook iets voor jezelf mee terug te nemen. ?

Lona

Lieve Wilma
Was verrast toen ik het nieuws hoorde. Fantastisch wat je gaat doen! Als je de wonden daar net zo deskundig, zorgvuldig en liefdevol behandelt en daar twijfel ik niet aan, mogen ze heel blij zijn dat je komt.Zal je missen!!! Veel succes en pas ook op jezelf.

Piet Alderliesten

Kan je nog meer materiaal meenemen ?

Maripa

Geniet van deze prachtige kans om jouw droom waar te maken. Heel veel suc6 en ik reis uiteraard graag met je mee! Till we meet again, liefs Maripa

Lona

Goede reis!,,!!

Irene

Wilma
Volg je missie vanuit je hart en kennis!
Wat zal je daar mooi en dankbaar werk gaan verrichten
Ik ga je volgen en wens je heel veel succes!
Gr Irene Wolst

Ria Heijkoop

Hoi Wilma,
Fantastisch dat je dit mooie werk doet. Jouw inmiddels uitgebreide kennis inzetten voor de Malawianen. Door mijn eigen reizen in Afrika kan ik je verhalen goed voorstellen en meeleven. Ik wens je prachtige ervaringen, af en toe even jezelf verwennen in een lodge en verhalen voor de rest van je leven verzamelen. Veel succes.

Alie Tas

Nou zeg, eindelijk reactie van mij. Ik wachtte maar kreeg niets en nu via Piets nieuwsbrief pas alles gelezen en me weer aangemeld. Wat mooi je verhaal te lezen en ik denk aan jou daar in dat verre land. Ik wens je heel veel warmte en liefde en heel veel Drievuldigheid ;-) in de vreemde: blijf dansen als dat kan! We zullen zaterdag aan je denken.

Els Alderlieste

Wat mooi om zo met je mee te mogen reizen middels je blog. Henk en ik leven op afstand met je mee en wensen je een goede en waardevolle tijd toe!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!